História

V roku 1980 malí a strední predajcovia z oblasti spotrebnej elektroniky a domácich spotrebičov v Európe pocítili potrebu reagovať na celosvetovú globalizáciu a s tým spojené zmeny obchodného prostredia.

Potrebovali vytvoriť nový obchodný model, ktorý by im umožnil byť konkurencieschopnými v novom, meniacom sa prostredí, ale zároveň im ponechal výhody, ako je kvalitný personál, zákaznícky servis a produktoví experti. Riešením týchto požiadaviek bolo spojenie nezávislých predajní do jednej siete a vytvorenie veľkej nákupnej skupiny. Táto vízia sa prvýkrát uskutočnila v roku 1990, kedy sa obchodné skupiny v 5 štátoch Európy spojili a vytvorili spoločnosť Euronics International (zakladajúce štáty: Belgicko, Nemecko, Španielsko, Taliansko a Holandsko).

Spoločnosť Euronics SK spája slovenské predajne elektrotechniky a domácich spotrebičov do spoločnej predajnej siete. Je vytvorená z nezávislých predajcov – majiteľov predajní, ktorí majú obsiahle informácie o slovenskom trhu. Vďaka nim vedia svojim zákazníkom ponúknuť poradenstvo, ktoré vyplýva zo znalosti lokálnych potrieb a očakávaní zákazníkov v kombinácii s cenami, aké vie ponúknuť iba silný celonárodný partner. Koncept Euronics spája globálne výhody nákupu produktov vo veľkých množstvách a využívanie znalostí o lokálnych trhoch. V oblasti elektroniky je Euronics kľúčovým zákazníkom najväčších európskych výrobcov.

Euronics SK je súčasťou medzinárodnej organizácie Euronics International Ltd. so sídlom v Amsterdame, na Slovensku pôsobí od roku 2004. Od svojho vzniku sa spoločnosť veľmi rýchle rozrastala - počtom členov, kvalitou predajní, ponukou sortimentu i obratom. Euronics je pre slovenského zákazníka istota, že v predajniach zapojených do tejto siete, nájde tovar svetových značiek, kvalitné poradenské služby, záručný i pozáručný servis, zaujímavé cenové akcie i vernostné programy.

Svojím postavením na lokálnom trhu, počtom veľkoplošných predajní i priemernou veľkosťou predajní dosahuje Euronics SK v rámci celoeurópskej skupiny Euronics vysoké kvantitatívne i kvalitatívne ukazovatele.